المنت تسمه ای

تکنو المنت نور تولید کننده انواع المنت تسمه ای در مدل‌هایی با عرض و سانت ۲ تا ۵ میلی متر در خیابان لاله زار تهران است. ساخت بهترین مدل‌های المنت حرارتی باکیفیت از نظر شکل و ساختار که طرفداران زیادی دارد. ساختار المنت تسمه ای شبیه به تسمه است، که به نام‌های دیگری چون المنت میکایی یا المنت نواری و سرامیکی (کمربندی) نیز شناخته میشود.

قیمت المنت تسمه ای نواری و میکایی

کارگاه تکنو المنت نور سازنده المنت حرارتی تسمه ای با بهترین قیمت در خیابان لاله زار تهران با بیش از ۲۰ سال تجربه است. به طور کلی رنج قیمت المنت تسمه ای از سانتی (۲۵.۰۰۰) ریال الی سانتی (۳۰.۰۰۰) هزار ریال در سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.

ساخت المنت تسمه ای
المنت تسمه ای

البته با توجه به متریال و ولتاژ مشخص بر حسب هر سانتی‌متر، قیمت میتواند برای شما متغیر باشد. لطفا برای اطلاع دقیق قیمت روز اسفند ۱۴۰۲، برای تولید المنت تسمه ای تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر فروش: ۰۲۱۳۳۹۳۵۶۹۵

ساخت انواع المنت تسمه ای تخت

از ویژگی‌های المنت‌ها تسمه ای تخت این است که می توانند با حداکثر دمای تولیدی ۷۰۰ درجه‌ی سانتی گراد در صنعت ذوب آلومینیوم و قالب گیری ها مورد استفاده قرار گیرند.

در ابعاد کوچک و حجیم به صورت تخت، حلقه ای، ساده، سیم دار، فیش دار تولید و روانه بازار میشوند. معمولا با روکشی از استیل یا ورق گالوانیزه برای تولید گرما ساخته می شوند. حلقه های المنت تسمه ای از ابعادی در حدود ۲۵ در ۲۵ و یا ۵۰ در ۱۰۰ میلی متر برخوردارند.از انواع آنها میتوان به ۵ مدل المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره، یک تکه، دو تکه، یک تکه انعطاف پذیر و مربعی یا مستطیلی اشاره نمود.

انواع عایق المنت تسمه ای

نقش عایق ها رسانای گرما است و به عنوان تولید کننده گرما در المنت ها عمل میکنند که در مدل تسمه ای به دو نوع کلی تقسیم می شوند.

  1. میکایی: که از یک سیم با مقاومت بالا بین دو صفحه میکا ساخته می شود. این سیستم توسط یک ورق آلومینیومی با مقاومت در برابر خوردگی و حرارت بالا محافظت می شود. این المنت ها برای حداکثر دمای کارکرد ۳۵۰ درجه سانتیگراد طراحی شده اند و می توان آن ها را به شکل بخش بخش برای دستگاه های با قطر بالا استفاده نمود. المنت های میکایی در مدل های ضد آب و به همراه ترموکوپل نیز در بازار موجود میباشند.
  2. المنت سرامیکی: از قرار گرفتن یک سیم با مقاومت بالا در هسته سرامیکی ساخته می شود. که این هسته سرامیکی با داشتن لولا، قابلیت انعطاف پذیری زیادی به المنت می بخشد. یک ورق فولاد ضد زنگ به همراه پیچ های سفت کننده این قطعه را همراهی می کنند تا بتوان از طریق آن ها المنت را بر روی دستگاه های مختلف نصب کرد. المنت سرامیکی تسمه ای می تواند دمای تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند و این المنت ها را می توان از طریق کابل یا سیم پیچ به منبع تغذیه متصل نمود.

کاربرد المنت تسمه ای

از مهمترین کاربردهای این المنت به دلیل ابعاد کوچک داشتن و تولید گرمای بسیار بالا میتوان صنایعی نظیر تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات بسته بندی، ماشین آلات مواد غذایی، قالب تزریق اکستروژن و اکسترودر، تولید لوله های پلی اتیلن و پلیکا و … را نام برد.

خرید المنت تسمه ای باکیفیت
خرید المنت تسمه ای

در بازار و صنعت از المنت‌های تسمه‌ای در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع تولید اقلام خوراکی و غذایی اشاره کرد. انواع ماشین‌آلات تولید پلاستیک و لاستیک نیاز به بهره‌گیری از یک المنت با دور حرارتی ثابت و مشخص دارند.

تولید لوله‌های پلیکا و پی اتیلن نیز با انتقال حرارت به بافت پی‌وی‌سی انجام می‌گردد. صنایع تزریق و قالب‌های پلاستیکی، طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین‌آلات بسته‌بندی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های بهره‌برداری از مدل‌های تسمه‌ای هستند.

ویژگی‌های فنی المنت‌های تسمه‌ای

المنت‌های تسمه‌ای در مدل‌هایی با توان تولید حرارت ۷۰۰ درجه سلسیوس عرضه می‌شوند و عموماً در عملیات قالب‌گیری انواع متریال‌های فلزی به دلیل تحمل دما از این مدل استفاده می‌گردد.

این نوع المنت‌های تسمه‌ای با نام مدل‌های المنت میکایی، المنت سرامیکی و کمربندی نیز در بازار عرضه شده است. برخی از شرکت‌ها امکان تهیه مدل‌هایی تحت عنوان المنت هیتری را نیز با این مشخصه‌های ظاهری و فنی می‌دهند.
فراتر از این موضوعات، شما امکان خرید المنت تسمه‌ای اورجینال در عرض‌های ۲ تا ۵ میلیمتر را نیز خواهید داشت. قطر آن‌ها نیز بسته به حوزه و کاربرد المنت تسمه‌ای مشخص می‌گردد.

مشاهده محصولات: المنت استخری

المنت‌های تسمه‌ای دارای مدل‌های ساده، فیش دار و سیم‌دار هستند که هرکدام از آن‌ها بسته به نیاز مشتری و حوزه‌ای که به کار می‌گیرد قابل انتخاب خواهد بود.

انواع المنت تسمه‌ای بر حسب شکل ظاهری

اگر قصد خرید المنت تسمه‌ای در بازار ایران را دارید و در مورد مدل‌های مختلف آن چیزی نمی‌دانید، احتمالاً یکی از اولین عناوینی که در مجموعه‌های تولیدی با آن مواجه می‌شوید، از شما خواسته می‌شود که نوع متریال و شکل ظاهری المنت تسمه‌ای را انتخاب کنید. به همین منوال ما خود را در این زمینه مسئول داشتیم که به ۴ نمونه از رایج‌ترین مدل‌های المنت تسمه‌ای اشاره کنیم.

المنت تسمه‌ای چهاروجهی (مربع و مستطیل)

ساخت المنت مربعی و مستطیلی در دسته‌بندی‌های ما، در رده اول قرار می‌گیرند. در مدل‌های مربعی و مستطیلی تولید می‌شوند و به‌صورت دوتکه در بازار به فروش رسیده و شما می‌توانید از آن‌ها برای شرایطی استفاده کنید که نیاز به باز و بسته کردن و جداکردن المنت تسمه‌ای دارید.

المنت تسمه‌ای یک‌تکه منعطف

مدل‌های منعطف یا انعطاف‌پذیر همان‌طور که ملموس است، قابلیت باز و بسته‌شدن دارند. و استفاده از آن‌ها در شرایطی منطقی است که شما قادر به بهره‌گیری از مدل‌های دوتکه را نداشته باشید.

المنت تسمه‌ای دوتکه

المنت‌های دوم تکه امکان باز و بسته کردن دارند و می‌توان به دلیل قطر بیشتر و سرعتی که در باز و بسته کردن دارند. به همین منظور کار اپراتور و طراح سیستم را آسان‌تر می‌کنند و میتوان از آن در حوزه‌های مختلف صنعت استفاده کرد.

المنت تسمه‌ای بدون پیچ

این نوع مدل‌ها بدون پیچ، همان‌طور که از نامشان مشخص است ساختاری دایره‌ای دارند و نمی‌توان آن‌ها را باز یا بست. از طرفی یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این المنت‌ها این است که انعطاف استفاده بالایی ندارند و در نتیجه خیلی هم در بازار طرف‌دار ندارند.

المنت تسمه‌ای تخت

Flat belt element یا المنت تسمه‌ای تخت، یکی از دسته‌بندی‌های محبوب موجود در بازار است که در گستره سری‌های صفحه‌ای و میکایی قرار می‌گیرد و برای صنایع مختلف بر حسب نیاز و توان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این المنت‌ها در دستگاه‌های تولید کاشی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها هستند. عموماً این متریال در یک صفحه سبک، تخت، مقاوم و ضد آب طراحی می‌شود و می‌تواند برای راندمان کاهش انرژی گزینه استاندارد و مناسبی باشد.
از طرفی می‌تواند ضخامتی در طیف ۲ تا ۵ میلیمتر هم داشته باشد. در مورد نام‌گذاری المنت تسمه‌ای تخت هم باید بگوییم که دلیل آن، شکل ظاهری این مدل است. در نهایت می‌توان المنت تخت را از دستگاه‌هایی که دارای روکش استیل گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ هستند استفاده کرد.

 

خرید انواع المنت تسمه ای
المنت تسمه ای قیمت

المنت تسمه‌ای میکایی صنعتی

بهره‌گیری از المنت‌های تسمه‌ای با ساختار میکایی در صنایع متریال‌های پلاستیکی و انجام عملیات تزریق صنعتی و کارخانه‌ای رواج دارد. معمولاً این المنت‌ها برای قاب‌های آلومینیومی گزینه مناسبی هستند.

البته یک مدل ویژه از تسمه‌ای میکایی در صنایع کفاشی و دستگاه‌های بسته‌بندی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ماشین‌آلاتی که در صنایع تولید مواد لاستیکی و پلیکا استفاده می‌شود بهره‌گیری از این دستگاه یک راه برای کاهش هزینه‌ها است.

بیشترین کاربرد المنت تسمه‌ای میکایی صنعتی البته در صنایع تولید پلاستیک ساده و فشرده و لوله‌های پی‌وی‌سی خواهد بود. فراتر از این موضوع، لازم به یادآوری است که المنت‌های تسمه‌ای می‌توانند دمای ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد تولید کنند و به همین دلیل یکی از متداول‌ترین گزینه‌ها در صنایع ذوب انواع متریال‌های آلومینیومی هستند.

المنت‌های تسمه‌ای میکایی ابعاد خیلی بزرگی ندارند، اما در عوض قدرت تولید گرمای آن‌ها فوق‌العاده بالا است. فراتر از این موضوع، از مدل‌های تسمه‌ای می‌توان برای ساخت انواع ابزارهای بسته‌بندی، کفاشی، تولید گرمایش برای منبع‌های مواد مایع و جامد، ساخت لوله‌های پلی‌اتیلن و لوله‌های پلیکا و ابلهت دستگاه‌های غلتک استفاده کرد.

المنت حلقه‌ای صنعتی

محصول دیگری که در گستره پرفروش‌ترین‌های المنت صنعتی و مدل‌های تسمه‌ای قرار می‌گیرد، سری المنت‌های حلقه‌ای خواهد بود که با یک ساختار کویلی و مارپیچ تولی شده و تمامی کارخانه‌ها از یک فرمت مشابه برای ساخت آن بهره می‌گیرند.

از طرفی معمولاً هسته سرامیکی در زیر ورق‌های استیل در این محصول استفاده می‌شود و اصلی‌ترین مزیت و امتیازی که مدل حلقه‌ای دارد این است که برای ساخت آن از استیل ضدزنگ یا همان استنلس استفاده شده است.
المنت حلقه‌ای را می‌توان برای گرمادهی در سطوح کوچک و بزرگ مورداستفاده قرار داد. از سوی دیگر، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مدل ظاهر زیبای آن است و ویژگی‌های ساختاری فوق‌العاده پایدار، امتیاز آن نسبت به‌تمامی مدل‌هایی است که تاکنون معرفی کردیم.

المنت‌های مدل حلقه‌ای دوام فنی فوق‌العاده‌ای دارند و مقاومت آن‌ها در مقابل فشار بالا به‌اندازه‌ای است که شما را سال‌ها از تعویض المنت بی‌نیاز کنند.

مزیت استفاده از المنت تسمه‌ای

استفاده از المنت تسمه‌ای چند مزیت مهم دارد:
• این المنت‌ها دوام فنی فوق‌العاده‌ای دارند و برای مدت‌ها شما را از خرید المنت جدید و تعویض آن بی‌نیاز می‌کنند.
• سرعت اجرای آن‌ها بالا است و از طرفی در حین حرارت‌دهی، با بهترین نرخ سرعت، یکی از پراستفاده‌ترین مدل‌ها هستند.
• حداکثر و حداقل دمای تولید شده در آن‌ها قابل‌کنترل و ایده‌آل است.
• تعمیر و نگه‌داری این مدل‌ها کم‌ترین هزینه را برای شما خواهد داشت و به دلیل این بازدهی فوق‌العاده جر TOP 10 پرفروش‌ترین‌ها هستند.
• امکان تهیه در مدل‌های روکش‌دار و سری‌های بدون روکش یا ساده
• آسان بودن نصب روی دستگاه‌های کوچک و جمع‌وجور به علت ابعاد مختلف موجود در بازار
• ساخته شده از ورق‌های فولادی و گالوانیزه و ساختار مقاوم در مقابل اکسید، خوردگی و زنگ‌زدگی

هزینه ساخت المنت تسمه‌ای

شاید برای شما این پرسش پیش از خرید مطرح شود که قیمت النت تسمه‌ای و هزینه ساخت آن چگونه محاسبه می‌شود. در بیان این موضوع لازم است اشاره کنیم که در حال حاضر المنت‌های تسمه‌ای در مدل‌های باند حرارتی، با ولتاژ مشخص بر حسب هر سانتی‌متر عرضه می‌شوند.

شما می‌توانید المنت تسمه‌ای دو روکش و ساده را نیز با اختلاف قیمت اندک خریداری کنید. البته به دلیل نوسان موجود در بازار مواد اولیه، احتمالاً با تغییرات قیمتی در مورد این محصول مواجه هستید.

سوالات متداول

تفاوت المنت تسمه ای با المنت حلقه ای در چیست؟

هر دو نام یک المنت است و به المنت تسمه ای، المنت کمربندی و حلقه ای هم گفته می شود.

کاربرد المنت حرارتی تسمه ای چیست؟

در صنایع بسته بندی مواد غذایی، صنایع و دستگاه های تزریق پلاستیک بیشترین کاربرد را دارند.

آیا شما سازنده المنت حلقه ای هستید؟

بله ما تولید کننده هستیم و سال های مداوم در خیابان لاله زار تهران مشغول ساخت انواع المنت حرارتی هستیم.

المنت کمربندی از چه اجزایی ساخته شده است؟

معمولا از سیم کروم نیکل، ورق میکا، روکش و بدنه استیل، پیچ مهره و سر نازل تشکیل شده است.

4/5 (5 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا